Для учнів

ЯК РОЗВИНУТИ УВАГУ
1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумнй і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.
2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об'єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об'єкта зберіглося досить добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головноу, виділяючи його з другорядного.
3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:швидко переключати увагу з об'єкта на об'єкт;виділяти найважливіші об'єкти за рахунок другорядних;змінювати порядок переключення.
4. Розвивайте в себе вольоі якості - це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджуватись навіть тоді, коли цього робити не хочется. Частіше дотримуйтеся принципу "треба", а не "хочу". Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте легкі й важкі спраи, цікаві та нецікаві.
5. Частіше вдавайтесь до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення. 
Деякі умови успішного запам'ятовування
1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам'ятовувався швидко й надовго, є наявість інтересу до того, що запам'ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.
2. Велике значення для запам'ятовування мають почуття. Усе, що пов'язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам'ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.
3. Важливою умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.
4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання - міцно й надовго засвоїти.
5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам'ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.
6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам'ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше, пов'язується з тим, що вже відомо.
7. Необхідно пам'ятати, що запам'ятовування — це робота іноді не­легка, тому важливою умовою засвоєння навчальнбго матеріалу є на­полегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам'ятовування. Це — вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.
8. Зрідка використовуйте мнемотехніку — штучні прийоми полегшую­чого запам'ятовування.
ЯК РОЗВИВАТИ МИСЛЕННЯ
1. Розвивати мислення — означає насичувати свій розум знаннями. Джерелами знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і т. д.
2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.
3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Чому?» і «Як?» людство зобов'язане більшістю відкриттів. Тому вчиться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.
4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш яйних ознак — спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна-трену-вати в іграх на кмітливість, у рішенні різного роду логічних Завдані, головоломках.
5. Виконуйте різні Завдання на порівняний.
6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте Сіамі, спробуйте виклами іншому.
7. Активно використовуйте письмове мовлення (написания твору, ве­дення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.
8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, вирішуйте нестандартні завдання.
Н. Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання:
1. Поступове входження в роботу. Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень.
2. Дотримання суворої систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування,
3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності..
4. Оптимальне чергування праці й відпочинку. Для того щоб одержувані навчальні навантаження були посильними, необхідно пам'ятати про два основні моменти.
По-перше, рекомендується виконувати певний режим дня, що містить у собі достатній час для сну (8 годин), ранковий тонізуючий контрастний душ, що не тільки освіжить тіло, але й «підстьобне» імунну систему, також намагатися робити невеликі прогулянки і «хвилинки» відпочинку.
Крім того, необхідно дотримуватися режиму харчування.
По-друге, учені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) ї з 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомен­дується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того щоб навчальний матеріал грунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6-8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові.
ЯК РОЗВИВАТИ УЯВУ
1. Уява розвивається при читанні книг. Особливо цьому сприяє опис , природи, зовнішності персонажа, тому ці уривки необхідно уважно читати для розвитку відтворюючої уяви.
2. Вважається; що школою відтворюючої уяви є вивчення географічних карт. Уміння подорожувати по карті і представляти у своїй уяві різні місця сприяє розвитку уяви.
3. Розвитку уяви також сприяє технічна творчість, винахідницька ді­яльність.
4. Для розвитку уяви важливі й життєвий досвід і широке коло знань.
5. Уява розвивається в різних видах діяльності: у процесі творення казок, віршів; малювання, ліплення; при відгадуванні загадок і т. д. 

1 коментар: