четвер, 4 грудня 2014 р.

Конспект уроку в 7 класі з хімії


Тема. Чисті речовини і суміші.
Мета: сформувати поняття про чисті речовини і суміші; зясувати основні відмінності між чистими речовинами та сумішами; розвивати уміння спостерігати і робити висновки за результатами спостереження; здійснювати екологічне та патріотичне виховання.
Обладнання: розчин йоду, піпетки,
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (Бесіда)
-         Що називають агрегатним станом речовини?
-         В яких агрегатних станах можуть перебувати речовини?
-         Наведіть приклади агрегатних станів води.
-         Чим тверда речовина відрізняється від рідкої?
-         Що називають дифузією?
-         Чи є дифузія в рідина? Навести приклади.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
         На уроках природознавства ми вивчали речовини, а саме: їх будову, хімічний склад, агрегатний стан. Велику кількість речовин ми використовуємо в побуті. Наприклад, сіль, цукор, олія, оцет, вода…(демонстрація речовин)
1.     Чим подібні між собою речовини? (складаються з атомів та молекул)
2.     Чим відрізняються між собою речовини? (агрегатним станом, різними хімічними елементами)
3.     Чим відрізняються вода і солодка вода? (вода – чиста речовина, солодка вода - суміш)
4.     Чи знаєте ви , що використовують для закладки цеглин під час будівництва? Чистий пісок? (Ні. Цемент, пісок, вапно, вода.)
Як бачимо, що у побуті ми не завжди використовуємо речовини. Більшість з того, що ми називаємо речовиною є сумішшю. Отже, гадаю ви здогадалися, що сьогодні наша розмова буде про суміші.
ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
         План
1.     Неорганічні та органічні речовини.
2.     Чисті речовини та суміші.
3.     Види сумішей.
4.     Повітря – природня суміш.
V. Вивчення нового матеріалу.
         1. Для того, щоб організм розвивався нормально, щоб людина, особливо дитина була здоровою, потрібно споживати достатню кількість органічних та неорганічних речовин. (розгляд схем на дошці)
Схема 1.
Речовини
Неорганічні                                   Органічні
Утворюють тіла неживої природи                    Мають рослинне чи тваринне 
                                                                                          Походження
Схема 2.
Органічні речовини
Білки       Жири       Вуглеводи
         Білки це будівельний матеріал, жири і вуглеводи забезпечують людину енергією, щоб рухатися і вчитися. До вуглеводів належить крохмаль. Його наявність в продуктах харчування можна виявити за допомогою йоду, який взаємодіючи з крохмалем змінює своє забарвлення. Відкрийте ваші тарілки, які продукти ви бачите? Наберіть у піпетку розчин йоду і нанесіть декілька крапель на кожний із досліджуваних продуктів. Як змінилося забарвлення? У яких із них міститься крохмаль? Чому ви так вважаєте? Запишіть висновки у зошит.
         2. Існують чисті речовини і суміші. Давайте прочитаємо в підручнику чим відрізняється чиста речовина від суміші?
Види сумішей.
На столі стоять хімічні стакани з водою, цукром, крейдою.
-         Що знаходиться у стаканах?
-         Це речовини чи суміші?
o   Воду наливаємо у стакани із цукром і крейдою.
o   - Що у нас утворилося? Чому?
o   Чим відрізняються дані суміші?
3. Поняття про однорідні та неоднорідні суміші.
В однорідних сумішах компоненти не можна помітити або виявити за допомогою оптичних приладів, оскільки речовини перебувають у дуже подрібненому стані. Наприклад, повітря — однорідна суміш кисню, азоту та інших газів; однорідною сумішшю є також розчин цукру у воді.
У неоднорідних сумішах неозброєним оком або за допомогою оптичних приладів можна помітити частинки речовин, з яких складається суміш. Наприклад, скаламучена у воді крейда, молоко — неоднорідні суміші.
Фізкультхвилинка (три рази повторюємо торкаючись відповідних частин тіла)
Глава, рамена, колена, пальци.
Уши, уста, очі, нос.
4.Повітря.
- Як ви думаєте повітря це чиста речовина чи суміш? Чому?
- а яка це суміш? Чому?
Складання асоціативного куща «Властивості повітря»
Значення повітря (інтерактивна вправа «Мікрофон»)
Джерела забруднення атмосфери (показ слайдів)
Проблемне питання: Що робити?
-         Приймати закони (Конституція України)
-         Складання пам’ятки
В приміщенні:
ü Вологе прибирання;
ü Провітрювати приміщення;
ü Стежити за чистотою взуття;
ü Вирощувати вазони.
На вулиці:
ü Насаджувати дерева;
ü Не смітити;
ü Використовувати фільтри для машин;
ü Економити електоренергію;
ü Доглядати за зеленими насадженнями.
VІ. Систематизація та узагальнення вивченого.
Складання сенканів «Речовина», «Суміш», «Повітря».
VІІ. Рефлексія. Незавершені речення.
-         Сьогодні на уроці я дізнався…
-         Мені сподобалося…
-         Мені не було цікаво, тому що…
-         Одержані знання я зможу використати в майбутньому для…
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника.

Скласти казку про суміші.

Немає коментарів:

Дописати коментар